YATIRIMCILAR GİRİŞİMİNİZDE NEYE BAKAR?

İş fikrinizi buldunuz, işinizi kurmak istiyorsunuz ve sıra geldi yatırım almaya. İşinizi kurup büyütebilmek için bir yatırıma, bir yatırımcıya ihtiyacınız var. Bir çok girişimcinin en çok zorlandığı ve pes ettiği noktalardan biriside bu aşamadır.

Yatırımcılar girişiminizde neye bakar? 


Yatırımcılar-Girişiminizde-Neye-Bakar


Bu aşamada girişimci bir adım ilerleme kaydedebilmek ve kendini garantiye alabilmek için yapması gereken şey kendini bir yatırımcı yerine koyması ve kendi girişimini değerlendirmesi olacaktır. Bu noktada empati kurulurken oldukça objektif olunması tavsiye edilir. 

Kendinizi bir yatırımcı yerine koyduğunuzda görmeniz gerekenler; 
Ben bu insanla ortak olabilir miyim? 
Bu girişim bir ihtiyaca cevap veriyor mu? 
Bu girişim iş yapar mı? Piyasada tutunabilir mi? 
Bu projede kendinizi ne kadar görüyorsunuz? 

Ben Bu İnsanla Ortak Olabilir Miyim? 


Yatırımcıların bir girişime yatırım yapma aşamasında en çok göz önünde bulundurduğu unsurlardan biriside “ortaklık” konusudur. Yatırım alan girişimci ile yatırım yapan yatırımcı arasında bir bağ oluşmaktadır. Bu bağ sadece girişim, iş, proje odaklı olursa girişimci ile yatırımcının birbirini tanıması güçleşmektedir. Bu nedenle ortaklık temelleri pek sağlam olmamaktadır. 

Yatırımcılar sosyal hayat olarak da girişimcileri tanımak ister. Sosyal hayat, zaman zaman iş hayatının da yansıması olabilmektedir. Yatırımcılar kişisel olarak girişimcileri tanımak ister. Bu tanışmalar sonucunda yatırımcı kendine “ben bu insanlar ortak olabilir miyim?” sorusunu sorar ve yatırımcının yatırım yapma, girişimcinin de yatırım alma aşamasının, ilk adımı başlamış olur.

Bu Girişim Bir İhtiyaca Cevap Veriyor Mu?


Yatırımcıların yatırım yapma aşamasında girişiminizde baktığı ve görmek istediği şey “girişiminizin bir ihtiyaca cevap verebiliyor olmasıdır.” Bu nedenle sizde kendinizi bir yatırımcı yerine koyduğunuzda girişimiz hakkında sorgulama yaparken göz önünde bulundurmanız gerekenler 

“Girişiminiz gerçekten faydalı mı?”, 
“Girişimim hangi ihtiyacı karşılıyor?”, 
“Böyle bir girişime gerçekten ihtiyaç var mı?” 

Bu sorulara objektif olarak olumlu cevaplar alabiliyorsanız, yatırımcınızda bu soruların cevabını olumlu olarak alacaktır. 

Bu Girişim İş Yapar Mı? Piyasada Tutunabilir Mi?


Yatırımcılar-Girişiminizde-Neye-Bakar

Birçok girişimcinin aslında girişimlerinde başarısız olmasının sebeplerinden birisi girişimini değerlendirmemiş olmasıdır. Bu nedenle pek çok girişim sadece girişim olarak kalıyor büyüme, olgunlaşma aşamasına gidemiyor. 

Yatırımcınızın da girişiminizde bakacağı ilk şeylerden birisi “girişiminizin iş yapıp yapamayacağı” konusu ve bununla birlikte “girişiminizin piyasada tutunabilir mi? Tutunamaz mı?” konusu olacaktır. Eğer ki girişiminizin büyüme, olgunlaşma aşamasına ulaşmasını istiyorsanız bu konuları yatırımcınızdan önce sizin değerlendirmeniz gerekiyor. 

Piyasa araştırması yapmalısınız, girişiminizin bir benzeri, bir alternatifi var mı yok mu? Varsa; girişim ne derecede ilerlemiş? Gibi soruların cevabını bulmalısınız. Emin olabilirsiniz ki, yatırımcınızında girişiminiz hakkında soracağı sorulardan bir kaçı bunlar olacaktır. 

Bu Projede Kendinizi Ne Kadar Görüyorsunuz? 


“Sizi diğer girişimcilerden ayıran özellik nedir?” Girişiminizin farklı olması aslında girişimcinin diğer girişimcilerden farklı olması, farklı düşünmesi ile başlamaktadır. Pek çok girişimci, girişimini “sadece girişim olsun, yatırım alıp çarkımı döndüreyim” düşüncesi ile yola çıktığı için başarısızlığa, çöküşe uğramıştır. 

Girişimci ile girişim arasında bir bağ olmalı! Projenizde kendinizi görebilin, projeniz size heyecan versin ki, başarılarınız size basamak olsun! Yatırımcınızın gözlem sürecinde olan bir diğer analizde “girişimin, girişimciye heyecan veriyor olması” olacaktır. Girişiminiz ile sizin aranızdaki bağ ne kadar kuvvetli olursa, yatırımcınızda bu bağa katılmak isteyecektir. 

Mehmetcan Sarıkaya

Yerli girişimler blogu, farklı sektörlerdeki bir çok yerli girişimin listelendiği bir girişim platformudur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder